• 022 561 330
  • osjovanpopovicindjija@gmail.com
  • срб   | |   srb
  • Кућни ред

    Садржај

     

    1. I. … ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ

     

    1. II. . ПОНАШАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ

     

    III. ПОНАШАЊЕ УЧЕНИКА

     

    1. IV. ПОНАШАЊЕ РОДИТЕЉА УЧЕНИКА И ТРЕЋИХ ЛИЦА

     

    1. V. . ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

     

     

     

     

     

     

     

    ОСНОВНА ШКОЛА

    «ЈОВАН ПОПОВИЋ»

    Број:______________

    Датум:08. 05. 2018. године

     

    На основу чл. 109. и 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система обра­зо­вања и васпитања („Службени гласник РС“, број 88/17) и члана 69. став 1. тачка 1) Стату­та Основне школе „Јован Поповић“  у Инђији  (у даљем тексту: Школа), Школски одбор Школе, на седници одржаној 08.05.2018. године, једногласно је донео:

     

    П Р А В И Л А   П О Н А Ш А Њ А   У   Ш К О Л И

     

    1. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ

    Члан 1.

    Правилима понашања у Школи (у даљем тексту: Правила) уређује се пона­ша­ње и међусобни односи запослених, ученика, родитеља односно других законских заступника ученика (у даљем тексту: родитељи) и трећих лица у Школи.

    Члан 2.

    Поштовањем Правила обезбеђује се успешно одвијање образовно-васпитне де­лат­ности Школе, побољшавају се радна дисциплина и безбедност у Школи, чување школ­ске имовине и имовине ученика, запослених, родитеља и трећих лица и до­приноси се повећању угледа Школе.

    Члан 3.

    У Школи се негују односи међусобног разумевања и уважавања личности ученика, одраслих, запослених и родитеља.

    Запослени имају обавезу да својим радом и укупним понашањем доприносе развијању позитивне атмосфере у Школи.

    Члан 4.

    У Школи су забрањене дискриминација и дискриминаторско поступање, којим се на непосредан или посредан, отворен или прикривен начин, неоправдано прави разлика или неједнако поступа, односно врши пропуштање (искључивање, огра­ничавање или давање првенства), у односу на лице или групе лица, као и на чланове њихових породица или њима блиска лица на отворен или прикривен начин, а који се заснива на раси, боји коже, прецима, држављанству, статусу мигранта, односно расе­љеног лица, националној припадности илиетничком пореклу, језику, верским или политичким убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној оријентацији, имовном стању, социјалном и културном пореклу, рођењу, генетским особеностима, здравстве­ном стању, сметњи у развоју и инвалидитету, брачноми породичном статусу, осуђи­ваности, старосном добу, изгледу, чланству у политичким, синдикалним и другим организацијама и другим стварним, односно претпостављеним личним својствима, као и по другим основима утврђеним законом којим се прописује забрана дискриминације.

    Не сматрају се дискриминацијом посебне мере уведене ради постизања пуне равноправности, заштите и напретка лица, односно групе лица која се налазе у неједнаком положају.

    Школа је дужна да предузме све мере прописане законом када се посумња или утврди дискриминаторно понашање у Школи.

    Препознавање облика дискриминације од стране запосленог, ученика, роди­теља или трећег лица у Школи врши се на основу ближих критеријума које заједнички пропису­ју министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и министар надлежан за људска и мањинска права.

    Члан 5.

    У Школи су, премаза посленом, ученику,родитељу или трећем лицу, за­бра­њени:

    1) дискриминација и дискриминаторно поступање;

    2) физичко, психичко, социјално, сексуално, дигитално и свако друго насиље;

    3) злостављање и занемаривање;

    4) понашање које вређа углед, част или достојанство;

    5) страначко организовање и деловање.

    Члан 6.

    Под насиљем и злостављањем подразумева се сваки облик једанпут учињеног, односно понављаног вербалног или невербалног понашања које има за последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља, развоја и достојанства личности детета, ученика и одраслог.

    Занемаривање и немарно поступање представља пропуштање Школе или запосленог да обезбеди услове за правилан развој детета, ученика и одраслог.

    Школа је дужна да одмах поднесе пријаву надлежном органу ако се код дете­та, ученика или одраслог примете знаци насиља, злостављања или занемаривања.

    Члан 7.

    Физичким насиљем сматра се: физичко кажњавање детета, ученика или одрас­лог од стране запосленог, родитеља или трећег лица у Школи; свако понашање које може да доведе до стварног или потенцијалног телесног повређивања детета, ученика, одраслог или запосленог; насилно понашање за посленог према детету, ученику или одраслом, као и ученика и одраслог према другом ученику, одраслом или запосленом.

    Психичким насиљем сматра се понашање које доводи дотренутног или трај­ног угрожавања психичког и емоционалног здравља и достојанства.

    Социјалним насиљем сматра се искључивање детета, ученика и одраслог из групе вршњака и различитих облика активности Школе.

    Сексуалним насиљем и злостављањем сматра се понашање којим се дете и ученик сексуално узнемирава, наводи или приморава на учешће у сексуалним актив­ностима које не жели, не схвата или за које није развојно дорастао или се користи за проституцију, порнографију и друге облике сексуалне експлоатације.

    Дигиталним насиљем и злостављањем сматра се злоупотреба информационо комуникационих технологија која може да има за последицу повреду друге личности и угрожавање достојанства и остварује се слањем порука електронском поштом, смс-ом, ммс-ом, путем веб-сајта (web site), четовањем, укључивањем у форуме, социјалне мреже и другим облицима дигиталне комуникације.

    Школаједужнаданадлежноморганупријависвакиобликнасиља, злостав­ља­ња и занемаривања у Школипочињенодстранеродитељаилитрећеглица у Школи.

    Члан 8.

    У Школи је забрањен сваки облик насиља и злостављања о којима говоре Пра­вила, од стране ученика, родитеља или одраслог лица, над наставником, стручним сарадником и другим запосленим лицима.

    Због повреде забране из става 1. овог члана против родитеља се подноси пре­кршајна или кривична пријава.

    Члан 9.

    Поступање у Школи као одговор на насиље и злостављање спроводи се према Протоколу поступања у установи у одговору на насиље и злостављање, који утврђује садржај и начине спровођења превентивних и интервентних активности, услове и начине за процену ризика, начине заштите од насиља, злостављања и занемаривања, а доноси га министар.

    Препознавање невербалних облика злостављања ученика од стране запосленог за време неге, одмора и рекреације и других облика васпитно-образовног рада врши се на основу ближих услова које прописује министар.

    Члан 10.

    У Школи је забрањено свако понашање којим се вређа углед, част или досто­јанство – запосленог према детету, ученику и одраслом; детета, ученика и одраслог пре­ма запосленом; родитеља или трећег лица према запосленом; запосленог према родитељу; детета, ученика и одраслог према другом детету, ученику или одраслом.

    Директор Школе (у даљем тексту: директор) дужан је да у року од три дана од дана сазнања за повреду забране из става 1. Овог члана предузме одговарајуће актив­ности и мере у оквиру надлежности Школе.

    Препознавање понашања којима се вређа углед, част или достојанство у Школи врши се према ближим условима о начину препознавања тавог понашања, које заједнички прописују министар и министар надлежан за људска и мањинска права.

    Поступање Школе када се посумња или утврди вређање угледа, части или до­сто­јанства, начине спровођења превентивних и интервентних активности, услове и начине за процену ризика, начине заштите и друга питања од значаја за заштиту, про­писује министар.

    Члан 11.

    Према ученицима који чине повреде обавеза ученика и повреде забрана могу се примењивати само оне мере које су утврђене законом или општим актом Школе.

    Члан 12.

    У Школи је забрањено страначко организовање и деловање и коришћење школ­ских просторија у такве сврхе.

    1. ПОНАШАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ

    Члан 13.

    Запослени имају обавезу да својим радом, укупним понашањем и изгледом  доприносе угледу Школе и развијању позитивне атмосфере у Школи.

    Члан 14.

    Сви запослени су обавезни:

    1) да редовно и на време долазе на посао;

    2) да савесно обављају послове свог радног места;

    3) да благовремено обавештавају директора  или секре­та­ра Школе о спречености за рад;

    4) да се уздржавају од радњи којима се крше права ученика и/или других лица;

    5) да се  старају о остваривању права, обавеза и одговорности ученика;

    6) да пријављују директору или Школском одбору кршење права ученика;

    7) да долазе на посао прикладно одевени;

    8) да пре или за време рада не узимају алкохол нити друга средства која утичу на способност за рад;

    9) да не пуше у просторијама Школе нити у школском дворишту;

    10) да не уносе у Школу нити у школско двориште оружје или друга опасна сред­ства којима се може угрозити живот и тело ученика, запослених и трећих лица или се може нанети материјална штета;

    11) да за време рада не користе мобилни телефон нити друга средства којима се може омести процес рада;

    12) да не оштећују имовину Школе, ученика, других запослених, родитеља ученика и трећих лица;

    13) да користе средства Школе и потрошни материјал само у службене сврхе;

    14) да не износе школску евиденцију, друга документа, средства Школе нити потрошни материјал без одобрења директора.

    Члан 15.

    Наставник је обавезан да у Школу дође најмање 10 минута пре почетка часа.

    Дежурни наставник је обавезан да у Школу дође најмање 20 минута пре по­чет­ка наставе у смени.

    Члан 16.

    Дежурни наставник дежурство обавља пре почетка смене и за време свих одмора

    Члан 17.

    Дежурни наставник:

    1) стара се о одржавању  реда и о безбедности у школској згради и у школском дворишту;

    2) предузима мере у случају нарушавања реда или угрожавања безбедности;

    3) издаје налоге дежурним ученицима и помаже им у раду;

    4) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором и другим лицима запосленим у Школи;

    Члан 18.

    Дежурство се обавља према распореду дежурства у складу са одлуком директора школе а на предлог Насатвничког већа.

    Члан 19.

    Домар је обавезан да, осим у време када обавља послове у другим деловима Школе или користи одмор у току дневног рада, дежура у улазном холу Школе.

    Члан 20.

    Чистачица је обавезна да пре и после одржавања хигијене у просторијама у  којима се одвија рад наставника и других запослених, дежура у холу или ходнику Шко­ле, односно испред просторија у којима одржава хигијену.

    За време у које чистачица користи дневни одмор или је из других разлога одсутна са свог радног места, друге чистачице преузимају надзор над њеним радним мес­том, у складу са распоредом који утврђује директор Школе.

    Члан 21.

    Домар и чистачице обавезни су да без одлагања обавештавају дежурног нас­тав­ника, директора или секретара  Школе о свакој промени која може довести до нарушавања реда и безбедности у Школи.

     

    III. ПОНАШАЊЕ УЧЕНИКА

    Члан 22.

    Ученици су обавезни:

    1) да се придржавају Правила и других општих аката Школе у просторијама Школе и школском дворишту, на другом месту на којем се изводи  образовно-вас­пит­ни рад, као и на путу између куће и Школе;

    2) да се придржавају одлука органа Школе;

    3) да поступају по налогу директора, наставника и струч­них сарадника;

    4) да се за решавање проблема у односима са другим ученицима, запосленима, родитељима или трећим лицима обраћају дежурном наставнику или одељењ­ском ста­решини, а по потреби и другим лицима запосленим у Школи;

    5) да редовно похађају наставу и друге облике образовно-васпитног рада и да уредно извршавају своје школске обавезе;

    6) да не закашњавају на наставу нити на друге облике образовно-васпитног рада;

    7) да савесно раде на усвајању знања, вештина и вредносних ставова пропи­са­них школских програмом;

    8) да прате сопствени напредак и да извештавају о томе наставнике и родите­ље;

    9) да у поступку оцењивања покажу своје стварно знање без коришћења раз­них облика преписивања и других недозвољених облика помоћи;

    10) да не ометају извођење наставе и да не напуштају час или други облик образовно-васпитног рада без претходног одобрења наставника;

    11) да поштују личност других ученика, наставника и осталих запослених у Шко­ли;

    12) да се уљудно понашају према другим ученицима, запосленима у Школи, родитељима и трећим лицима;

    13) да се пристојно одевају;

    14) да благовремено правдају изостанке;

    15) да чувају имовину Школе и чистоћу и естетски изглед школских просто­ри­ја и школског дворишта;

    16) да се старају о очувању животне средине и да се понашају у складу с пра­ви­лима еколошке етике;

    17) да се уздржавају од уношења било каквих измена у школској евиденцији;

    18) да за време образовно-васпитног рада поштују забрану употребе мобилног телефона и свих других средстава којима се може ометати рад;

    19) да у згради Школе нити у школском дворишту, за време обављања обра­зов­но-васпитног рада ван зграде Школе и школског дворишта, као ни на путу између куће и  Школе, не носе оружје или друга опасна средства којима се може угрозити жи­вот и тело ученика, запослених, родитеља и трећих лица или се може нанети мате­ријална штета;

    20) да се уздржавају од употребе дувана, алкохола, наркотичких и сличних средстава и од подстрекавања других ученика  на такву употребу;

    21) да се уздржавају од изазивања туче и учествовања у тучи;

    22) да се уздржавају од изражавања националне, расне и верске  нетрпељивос­ти;

     

    Члан 23.

    Ученици су обавезни да буду у Школи најмање пет минута пре почетка нас­таве или другог облика образовно-васпитног рада.

    Члан 24.

    Пет минута пре почетка наставе, на звук првог звона, ученици су обавезни да, раз­врстани по одељењима, буду спремни за улазак у Школу у складу с налогом дежур­ног наставника.

    За време хладног и/или кишовитог времена, ученици се, у складу са одлуком дежурног наставника, за одлазак на наставу припремају у улазном  холу.

    Члан 25.

    На знак дежурног наставника, ученици у реду и миру крећу према  својим учи­о­ницама.

    У време оглашавања другог звона, односно звона за почетак часа, ученици тре­ба да буду у својим учионицама и да мирно чекају долазак наставника.

    Уколико је реч о учионицама које откључава наставник, ученици у реду и миру чекају наставника испред учионице.

    Члан 26.

    Ученици који су закаснили на час не смеју се задржавати у холовима, ход­ни­цима и другим просторијама Школе, него у пратњи дежурног ученика одлазе да при­сус­твују часу.

    Члан 27.

    По завршетку школских обавеза, ученици у реду и миру излазе из Школе.

    Члан 28.

    Редар је обавезан да буде у учионици најмање 20 минута пре почетка наставе.

    Одељењски старешина сваке недеље одређује по  два редара.

    Редар:

    1) проветрава учионицу пре почетка наставе и за време великог одмора и обав­ља друге радње са циљем да се учионица припреми за наставу;

    2) извештава  наставника о одсутним ученицима;

    3) чува личне предмете, књиге и прибор ученика;

    4) пријављује наставнику сваки нестанак или оштећење имовине Школе, уче­ни­ка или запослених лица;

    5) обавештава наставника о променама које могу утицати на безбедност уче­ни­ка и/или других лица;

    Члан 29.

    Дежурни ученик обавезан је да на месту дежурства буде најмање 20 минута пре почетка наставе у смени.

    Дежурство се обавља у улазном холу Школе, у  смени  ученика другог циклуса.

    Ученици су ослобођени од наставе за дан на који обављају дежурство.

    Дежурство обавља један дежурни ученик,  из виших разреда, распоређен у приземљу  , по азбучном реду у Дневницима рада.

    Дежурни ученик:

    1) евидентира родитеље ученика и трећа лица која улазе у Школу, уписивањем њихових личних података и циља  доласка;

    2) ученике који су закаснили на наставу прати до учионице;

    3) звони за улазак у Школу, као и за почетак и крај часа;

    4) уочава све промене које могу довести до нарушавања реда и безбедности у Шко­ли и о њима без одлагања обавештава дежурног наставника, директора или секретара Школе;

    5) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором, дежурним наставником и другим лицима запосленим у Школи;

    За дежурног ученика не може бити предложен ученик који има једну или више недовољних оцена и/или смањену оцену  из владања.

     

    1. ПОНАШАЊЕ РОДИТЕЉА И ТРЕЋИХ ЛИЦА

    Члан 30.

    Родитељи и трећа лица (у даљем тексту: остала ли­ца) обавезни су да поштују Правила и друге опште акте Школе.

    Члан 31.

    Остала лица обавезна су да се приликом уласка у школску зграду јаве дежур­ном ученику, ради евидентирања.

    Члан  32.

    Остала лица обавезна су да се према ученицима, запосленима и другим лици­ма која се затекну у школској згради или школском дворишту понашају уљудно.

    Члан 33.

    Родитељи, поред обавеза које су заједничке за сва остала лица, имају и следеће обавезе:

    1) да благовремено обавештавају Школу о спречености свог детета да присуствује настави и да правдају изостанке свог детета;

    2) да на позив органа Школе, педагога или наставника дођу у Школу;

    3) да редовно измирују новчана дуговања према Школи;

    4) да редовно долазе на родитељске састанке и да се интересују за учење и вла­дање свог детета;

    5) да учествују у раду органа Школе чији су чланови;

     

     

     

     

     

     

     

    1. ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

    Члан 34.

    Даном ступања на снагу Правила престаје да важи Правила понашања у ОШ „Јован Поповић“ Инђија, заведен под бројем 151. од  06.03.2012. године.

     

    Члан 35.

    Правила ступају на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.

     

    Председник Школског одбора

    __________________________

    Славица Кртолица

     

     

    Правила су заведена под деловодним бројем 455, од 08.05.2018. године, објављена су на огласној табли Школе дана 08.05.2018. године, а ступила су на снагу дана  16.05.2018. године.

     

    Секретар Школе

    _____________________